Advertisement

improvisation E chromatic with Iranian style of phrasing بداهه نوازی پیانو ایرانی

improvisation E chromatic with Iranian style of phrasing بداهه نوازی پیانو ایرانی hamid_taheri
حرفهایی که نمی توان گفت، سوزهایی که نباید سوخت در مدکوچک می کروماتیک، بداهه نوازی با جمله بندی ایرانی. در بداهه نوازی در بستر شعرهایی که می توان برشان قالب بست و بر ایمپروویزیشنهای از سر اسکل و مد غالب شد. البته نه آنقدر سواد من می رسد که با اهل‌فن فهمیدنی بگویم و‌نه آنقدر مسئله همه فهم هست که با عام بگویم، در جامعه ای که پر خریدار ترین موسیقی اش بشود چیزکشی یک نمونه ی چیزکشی شده ی خارجی که اصل مطلب دزدیده از دیار پدربزرگم بوده، مثلا فکر کن مترجمی ایرانی از گوته بقاپد و ترجمان شعر را آنقدر قشنگ بچیزد که آخرش وللش، که سکوت سرشار از سخنان ناگفته است هه
یا شاید بشود گفت شور با نیم پرده کمتر بجای ربع پرده بیشتر با نت شاهد لا، و اوج نیم پرده از می کمتر بجای ربع پرده بیشتر. یا شایدم گوشه ی دیگری به نام دیگری که سواد کم من در موسیقی اصیل و پربار ایرانی قد نداده. موسیقی ای که اگر هنرمندان و وارثان و حافظان زبان و فرهنگ این مرز و بوم کمر به خیانت و قتل به فرهنگ و زبان نزده بودند و اگر غول ها و دیوهای متهاجم به هنر ایرانی از دل همین خاک در قامت های جریانهای کثلا جدید سر برون نکشیده بودند، امروز در مقابل فرهنگ تهی و هنر آبدوغ خیاری یونانی و اسکندری حاکم بر هنر دنیا از جاز آمریکایی و ادبیات انگلیسی و فرانسوی و فلسفه ی آلمانی و هگلی ، سرها برابر سر تر می بود. حیف حیف از مکتب خسروانی، حیف از راز گل سرخ، حیف از حکمت، حیف از شراب و خیام کاباره نشین شده و حیف از حافظ به رمالی کشیده شده.
و حیف مسیر رو از ابتدا اشتباه رفته ام. وگرنه به تنهایی شمشیر می کشیدم. هه.. چه غلطا، شاعر از شعرها بریده چقدر زر می زنی!
گاهی اون چنان گنده گنده جفنگ می بافم خودم هم یابو برم می داره خیال می کنم در زمستان می شود گلی کاشت. چه ربطی داشت؟ نه واقعا کسی هست که کی فهمید چه ربطی داشت و هنوز هست ؟
اما چرا نشه؟ گور بابای شهر الکلی غربزده! بهار هیچ ربطی به گل و آفتاب نداشت... بهار حالتیست در چشم باز کردن انسان منتظر، بهار اصلا یعنی امید.
واو چی گفتم!!. ولی فاصله ی حرف تا عمل، یعنی زمستان!
اما چه گلی به سر خودت زدی؟
خوب من شاعرم، کار من اصلا گل دادن به کسی نبود، گل زدن هم نبود، کار من ایجاد فضایی بود ناواقعی از مسائل واقعی که در آن بابادک پرانی، قصه ی گل کاشتن باغبانی را خیال می کرد که در آرزوهای باغبان گلی از دستهای دختری گل فروش، به موهای دختری با چادری گل گلی، کوچ می کرد. کار من که کوچ کردن نبود، من تنها کوچ پرستوهایی را تصویر باید می کردم که به خانه شان در انتهای نرسیدن کلاغها، باید که می رسیدند...
1w
subscribe:




#حمید_طاهری #خواننده #پیانیست_ایرانی #گیتاریست_ایرانی #پیانو #نوازنده_پیانو #نوازنده_گیتار #کیبوردیست #موسیقی #نوازنده #گیتار #گیتارالکتریک #بداهه_نوازی #هنرایرانی #فلانی #ترانه #غزل #شاعر #موسیقیدان #موزیسین #آهنگ_جدید #موسیقی_ایرانی #musician #Hamid_Taheri #هنر #هنرمند #songwriting #songwriter


edaheh Navazi (Improvisation) on Me minor chromatic with Iranian mode of phrasings and a bit of blues in between, something close to Dastgah-of-Shoor in Persian tuning system where instead of the flat semi tunes of A and E there will be flat micro tunes on A and E.. this system of tuning is rather soulful than the equal quantities of the qualities in the Greek music in other words the western music.
Hope you enjoy the demonstration.


پیانو,موسیقی,ایرانی,موزیک ایرانی,کیبورد,نوازنده,بداهه نوازی,بداهه,آموزش پیانو,موسیقی ایرانی,improvisation,jam,jamming,piao jamming,piano improvisation,E chromatic,Chromatic scale,piano tutorials,keyboard player,pianist,music,musician,songwriting techniques,Hamid,Taheri,felani,artist,Iranian music,Iranian Piano,Persian music,Shoor,Dastgah,موسیقی سنتی,جدید,اجرای زنده,live,2019,blues,Jaz,jazz,blues music,دستگاه شور,فارسی,learn persian,Persian Culture,

Post a Comment

0 Comments