Advertisement

Commonly Misused words in English 1-NHỮNG TỪ THƯỜNG BỊ DÙNG SAI TRONG TIẾNG ANH P.1

Commonly Misused words in English 1-NHỮNG TỪ THƯỜNG BỊ DÙNG SAI TRONG TIẾNG ANH P.1 Those are some words often misused by many learners of English. Sometimes, the spellings are so similar that people fail to distinguish between them. Others are pronounced exactly the same, but they are spelled differently and have different meanings. Words in the latter category are called homonyms. Hope you guys find that useful! I would also like to draw your attention to the pair "Peace" and "Piece" as I said "Peace verb" though I was going to say "Peace noun" actually.

Đây là các từ thường bị các bạn học Tiếng Anh dùng nhầm lẫn. Đôi khi cách viết của các từ tương tự nhau đến độ mọi người khó phân biệt được chúng. Những từ khác phát âm giống nhau hoàn toàn nhưng lại viết khác nhau và có nghĩa khác nhau. Những từ ở dạng thứ hai được gọi là các từ đồng âm.

Hi vọng các bạn thấy video hữu ích cho việc học Tiếng Anh. Mình đính chính ở chỗ phần nói về cặp Peace và Piece mình có nói nhầm thành Peace verb nha, mình định nói là Noun rồi mà không hiểu sao bị liệu ^^

TIẾNG

Post a Comment

0 Comments